[Tango-L] Tango CD/iTunes collection recommendation?

Chris, UK tl2 at chrisjj.com
Tue Dec 18 17:23:00 EST 2007

> I was asked by someone who just started tango what tango songs
> he should be listening to.  But I don't have a good recommendation;

Just started dancing? Then this is the one for him:

 Federico's Selection of the World's Greatest Salon Tangos
 108 Classic Originals - 4-disc box set - $34.98 / £16.99
 www.amazon.com/Tango-Federico-Federicos-Selection-Originals/dp/B00006GOBB

The track selection (below) really is excellent.

--
Chris

Disc 1/4, track 1 - La viruta - Alfredo Gobbi
Disc 1/4, track 2 - El adios - Francisco Canaro canta Roberto Maida
Disc 1/4, track 3 - A lo pirincho - Domingo Federico
Disc 1/4, track 4 - Romance de barrio - Aníbal Troilo canta Floreal Ruiz
Disc 1/4, track 5 - Comme il faut - Carlos Di Sarli
Disc 1/4, track 6 - Hotel Victoria - Ángel D'Agostino canta Ángel Vargas
Disc 1/4, track 7 - Olga - Roberto Firpo
Disc 1/4, track 8 - Campo afuera - Rodolfo Biagi canta Teófilo Ibáñez
Disc 1/4, track 9 - Tierra querida - Julio de Caro
Disc 1/4, track 10 - Silbando - Osvaldo Fresedo canta Hector Pacheco
Disc 1/4, track 11 - A todo trapo - Osvaldo Fresedo
Disc 1/4, track 12 - Para ti madre - Osmar Maderna canta Pedro Datila,
Mario Corrales
Disc 1/4, track 13 - Recuerdo - Julio de Caro
Disc 1/4, track 14 - El encopao - Enrique Rodríguez canta Armando Moreno
Disc 1/4, track 15 - Sueño flondo - Roberto Firpo
Disc 1/4, track 16 - Milonga brava - Francisco Canaro canta Roberto Maida
Disc 1/4, track 17 - El pañuelito - Juan Cambareri
Disc 1/4, track 18 - La chacarera - Rodolfo Biagi canta Andrés Falgás
Disc 1/4, track 19 - Picante - Rodolfo Biagi
Disc 1/4, track 20 - Lagrimas de mi corazon - Aníbal Troilo canta Floreal
Ruiz, Edmundo Rivero
Disc 1/4, track 21 - Preparense - Osvaldo Fresedo
Disc 1/4, track 22 - Inspiracion - Adolfo Carabelli canta Carlos Lafuente
Disc 1/4, track 23 - Noche calurosa - Roberto Firpo
Disc 1/4, track 24 - No hay tierra como la mia - Francisco Canaro canta
Ernesto Famá
Disc 1/4, track 25 - El chamuyo - Domingo Federico
Disc 1/4, track 26 - Mano a mano - Francisco Lomuto canta Jorge Omar
Disc 1/4, track 27 - Pena Mulata - Roberto Firpo
Disc 2/4, track 1 - Palomita blanca - Aníbal Troilo canta Floreal Ruiz,
Alberto Marino
Disc 2/4, track 2 - La yumba - Osvaldo Pugliese
Disc 2/4, track 3 - Patotero sentimental - Osvaldo Fresedo canta Hector
Pacheco
Disc 2/4, track 4 - Corazón de oro - Francisco Canaro
Disc 2/4, track 5 - El morocho y el oriental - Ángel D'Agostino canta
Ángel Vargas
Disc 2/4, track 6 - El flete - Héctor Varela
Disc 2/4, track 7 - Pero yo sé - Osvaldo Fresedo canta Hector Pacheco
Disc 2/4, track 8 - De mi arrabal - Roberto Firpo
Disc 2/4, track 9 - Lejos de ti - Rodolfo Biagi canta Teófilo Ibáñez
Disc 2/4, track 10 - Mala junta - Horacio Salgan
Disc 2/4, track 11 - Son cosas del bandoneón - Rodolfo Biagi canta Andrés
Falgás
Disc 2/4, track 12 - Entre Los Ceibos - Roberto Firpo
Disc 2/4, track 13 - Azabache - Miguel Caló canta Raúl Berón
Disc 2/4, track 14 - La payanca - Juan D'Arienzo
Disc 2/4, track 15 - Bajo belgrano - Alfredo De Angelis canta Julio Martel
Disc 2/4, track 16 - De pura cepa - Osvaldo Fresedo
Disc 2/4, track 17 - Sonata - Con Orquesta canta Augustin Magaldi
Disc 2/4, track 18 - A Orlando Goñi - Alfredo Gobbi
Disc 2/4, track 19 - Gricel - Francisco Canaro canta Eduardo Adrian
Disc 2/4, track 20 - Eternamente - Roberto Firpo
Disc 2/4, track 21 - Yo soy de San Telmo - Carlos Di Sarli canta Roberto
Rufino
Disc 2/4, track 22 - El opio - Francisco Canaro
Disc 2/4, track 23 - Alma tanguera - Francisco Canaro canta Roberto Díaz
Disc 2/4, track 24 - La trampera - Osvaldo Fresedo
Disc 2/4, track 25 - Pedacito de cielo - Miguel Caló canta Alberto Podestá
Disc 2/4, track 26 - 9 de julio - Alfredo De Angelis
Disc 2/4, track 27 - Cascabelito - Carlos Di Sarli canta Mario Pomar
Disc 3/4, track 1 - Ensueño - Orquesta Tipica Victor
Disc 3/4, track 2 - Ella es asi - Edgardo Donato canta Horacio Lagos
Disc 3/4, track 3 - El irresistible - Juan D'Arienzo
Disc 3/4, track 4 - En esta tarde gris - Francisco Canaro canta Francisco
Amor
Disc 3/4, track 5 - La Mulita - Roberto Firpo
Disc 3/4, track 6 - Recuerdo - Con Orquesta Tipica canta Alberto Castillo
Disc 3/4, track 7 - Canaro En Paris - Héctor Varela
Disc 3/4, track 8 - Sentimiento gaucho - Francisco Canaro canta Alberto
Arenas
Disc 3/4, track 9 - La ranchera de la pampa - Manuel Pizarro
Disc 3/4, track 10 - Se va el tren - Enrique Rodríguez canta Armando Moreno
Disc 3/4, track 11 - El cencero - Roberto Firpo
Disc 3/4, track 12 - Mi serenata - Edgardo Donato canta L. Morales, Romeo
Gavio
Disc 3/4, track 13 - La puñalada - Juan D'Arienzo
Disc 3/4, track 14 - La pulpera de Santa Lucia - Orquesta Tipica canta
Alberto Castillo
Disc 3/4, track 15 - La clavada - Horacio Salgan
Disc 3/4, track 16 - Carillón de la Merced - Orquesta Tipica Victor canta
Ernesto Fama
Disc 3/4, track 17 - Mi cariñito - Alfredo De Angelis canta Carlos Dante,
Julio Martel
Disc 3/4, track 18 - El torito - Francisco Canaro
Disc 3/4, track 19 - Alma - Adolfo Carabelli canta Alberto Gomez
Disc 3/4, track 20 - Contratiempo - Francini-Pontier
Disc 3/4, track 21 - Mano brava - Aníbal Troilo canta Francisco Fiorentino
Disc 3/4, track 22 - Flores del alma - Alfredo De Angelis canta Carlos
Dante, Julio Martel
Disc 3/4, track 23 - Zorro gris - Enrique Rodríguez
Disc 3/4, track 24 - A pan y agua - Ángel D'Agostino canta Ángel Vargas
Disc 3/4, track 25 - Rosa de otoño - Carlos Di Sarli canta Alberto Podestá
Disc 3/4, track 26 - Milonga orillera - Roberto Firpo
Disc 3/4, track 27 - Plegaria - Osvaldo Fresedo canta Ricardo Ruiz
Disc 4/4, track 1 - El amanecer - Carlos Di Sarli
Disc 4/4, track 2 - Milonga compadre - Pedro Láurenz canta Juan Carlos Casas
Disc 4/4, track 3 - Flor de lino - Miguel Caló canta Raúl Iriarte
Disc 4/4, track 4 - Saludos - Domingo Federico
Disc 4/4, track 5 - Pinta orillera - Rodolfo Biagi canta Jorge Ortiz
Disc 4/4, track 6 - Paisaje - Pedro Laurenz canta Alberto Podesta
Disc 4/4, track 7 - Milonga de 900 - Ciriaco Ortiz
Disc 4/4, track 8 - La ultima cita - Con Orquesta canta Mercedes Simone
Disc 4/4, track 9 - Clavel del aire - Orquesta Tipica Victor
Disc 4/4, track 10 - Moza guapo - Ricardo Tanturi canta Alberto Castillo
Disc 4/4, track 11 - Isabelita - Enrique Rodríguez canta Armando Moreno
Disc 4/4, track 12 - El cabure - Carlos Di Sarli
Disc 4/4, track 13 - Remembranza - Ricardo Tanturi canta Osvaldo Ribó
Disc 4/4, track 14 - A unos ojos - Aníbal Troilo canta Edmund Rivero, Aldo
Calderon
Disc 4/4, track 15 - El porteñito - Juan Cambareri
Disc 4/4, track 16 - Corrientes Y Esmeralda - Osvaldo Pugliese canta
Roberto Chanel
Disc 4/4, track 17 - El entrerriano - Juan D'Arienzo
Disc 4/4, track 18 - Milonga para Gardel - Ángel D'Agostino canta Ángel
Vargas
Disc 4/4, track 19 - Mendocina - Pedro Láurenz canta Jorge Linares
Disc 4/4, track 20 - Te aconsejo que me olvides - Francisco Lomuto
Disc 4/4, track 21 - El ciruja - Francini-Pontier canta Julio Sosa
Disc 4/4, track 22 - Tengo mil novias - Enrique Rodríguez canta Roberto
Flores
Disc 4/4, track 23 - Gardel Razzano - Aníbal Troilo canta Floreal Ruiz,
Edmundo Rivero
Disc 4/4, track 24 - El monito - Osvaldo Pugliese
Disc 4/4, track 25 - La mariposa - Ángel D'Agostino canta Ángel Vargas
Disc 4/4, track 26 - Mujeres feas - Enrique Rodríguez canta Armando Moreno
Disc 4/4, track 27 - La cumparsita - Enrique Rodríguez